Kenapa ogosh punya bulu gugur ??


Hi assalamualaikum . Sekarang tengah pening kepala fikir pasal hamster . Serabut jugak ah sejak kebelakangan ni . Yang 3 ekor bru lahir tahun lepas bergaduh-2 . tak tahu apa masalah diorang , nak je aku campak sekor sekor hahaha . Mungkin sebab 3 ekor jantan tu yang gaduh kot ? Hm pape jelah .

Sejak diorang gaduh , aku asingkan yang jahat gila gila tu . nasib baik ada akuarium yang kecil . so boleh letak yang jahat tu . Bila dah asingkan yang dua ekor si ogosh dengan ceceh *bukan nama sebenar*  pulak yang bergaduh . yang gengsternya si ogosh . Pelik aku ! luka luka jugak ah badan si ogosh tu . luka yang lama pun belum elok lagi . aku letakkan ubat yang aku beli kat pet shop kat ogosh . hari-2 aku letak . pastu bulu si ogosh makin hari makin gugur . Aku nampak kuping-2  , bila aku tarik bulu tu senang je . aku tarik bukan sehelai , tapi banyak . Sebelum ni tak pernah pun jadi macam ni . bila tarik bulu mesti susah kan?  kali ni senang . nak tengok macam mana ? Okay aku tunjuk...

Botak dekat tengah-2 ? -.-

Nampak kan macam kuping-2 gitu ?


Ni bulu yang aku tarik kat ogosh . banyakkan ? 

Botak sungguh kan ? hmmm

So sebab apa eh ? ke sebab ubat yang aku letak tu . hmmm  . sesiapa tahu sebab apa tolong bagitahu aku atau tinggalkan comment korang kat bawah . Terima kasih :')

1 comment:

Hidayat MY said...

kalau pada kulit ada kesan hakisan atau radang..mungkin penyakit kulit fungus,tp kalau hamster x garu itu bukan fungus, maybe kesan dari ubat.

Post a Comment

 
100% Alia Syahindah Copyright.edited By ziraBoo. Big Claps To Them ()